1. Τα κορίτσια επιστρέφουν έπειτα από τις διακοπές στο σπίτι τους, ωστόσο , υπάρχουν πλέον δύο απαγορευμένες λέξεις. Ποιες είναι αυτές και πώς συνδέονται μεταξύ τους;
2. α)Η Μυρτώ και η Μέλια πηγαίνουν πρώτη
φορά σχολείο. Σε ποια μαθήματα τις εξέτασε ο διευθυντής;
β) Επιπλέον, ο κ. Καρανάσης επιδίωξε να διαπιστώσει αν γνώριζαν τα
κορίτσια τους βασιλιάδες. Γιατί έκανε τη συγκεκριμένη
ερώτηση-τι δείχνει να τον ενδιαφέρει ;
3. Ο παππούς αγαπάει πολύ τον Περικλή και τη Δημοκρατία. Συμφωνείς μαζί του; Τι γνωρίζεις
για τα πολιτεύματα και ποιο κατά τη γνώμη σου υπηρετεί καλύτερα τα συμφέροντα
του λαού;
Πληροφορίες μπορείς να αντλήσεις από τους παρακάτω συνδέσμους.
4. Ο παππούς της Μέλιας της διηγιόταν
μύθους (Άδμητος και Άλκηστη , Περσέας και Ανδρομέδα).
Ποιος είναι ο δικός σου αγαπημένος μύθος;
Γράψε σε
λίγες γραμμές την υπόθεσή του και βρες μια εικόνα που να τον αντιπροσωπεύει. Η
απάντησή σου μπορεί να έχει όποια μορφή επιθυμείς (word, power point κτλ)
5. Ποιες πληροφορίες για το σύστημα αξιολόγησης ,που ισχύει στο
σχολείο τους , δίνει στη Μέλια ο συμμαθητής της , ο Αλέξης; Τι γνώμη έχεις για
αυτό; Το βρίσκεις δίκαιο;
6. Ποιος είναι ο λόγος που ο Αλέξης δεν πήγε στο σχολείο για τρεις ημέρες; Τι σχέση
έχει ο πατέρας του Αλέξη με το πρόβλημα
του γιου του; Ποια λύση βρήκε η
Μέλια;
7. Ποιοι φίλοι των κοριτσιών από το χωριό τους επισκέπτονται και για ποιο λόγο; Τι πληροφορίες για τη μόρφωση των παιδιών εκείνης της εποχής
μπορούμε να αντλήσουμε από το βιβλίο μας;
8. Στο Λαμαγάρι τον τελευταίο καιρό ζουν
τρεις ξένοι εξόριστοι κομμουνιστές. Τι γνωρίζεις για την εξορία , ως ποινή στην Ελλάδα. Εφαρμοζόταν
και παλιότερα; Ισχύει στις μέρες μας;
9. Ποιες πληροφορίες για το σχολείο των
κοριτσιών μπορούμε να ανιχνεύσουμε στο
κείμενο;
Πατώντας στους παραπάνω
υπερσυνδέσμους θα οδηγηθείς και σε άλλα κείμενα(πηγές) , λογοτεχνίας και όχι
μόνο, που πραγματεύονται το ίδιο θέμα σε διάφορες εποχές . Έτσι θα έχεις μια
μικρή ιδέα για τη διαδρομή του σχολείου μέσα στον χρόνο.
Φτιάξε αν θέλεις τη δική σου
παρουσίαση , μέσα από την οποία θα αναφερθείς συνοπτικά στο θεσμό του σχολείο
και στο ταξίδι του στον χρόνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου