Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7Ο







Κουκουβάγιες και βασιλιάδες .
     Σαράβαλα και βασανάκια.

1.      Τα κορίτσια επιστρέφουν έπειτα από τις διακοπές στο σπίτι τους, ωστόσο , υπάρχουν πλέον δύο απαγορευμένες λέξεις. Ποιες είναι αυτές και πώς συνδέονται μεταξύ τους;

2.     α)Η Μυρτώ και η Μέλια πηγαίνουν πρώτη φορά σχολείο. Σε ποια μαθήματα τις εξέτασε ο διευθυντής;                                                                                                                                           β) Επιπλέον, ο κ.  Καρανάσης  επιδίωξε να διαπιστώσει αν γνώριζαν τα κορίτσια τους βασιλιάδες. Γιατί έκανε τη συγκεκριμένη ερώτηση-τι δείχνει να τον ενδιαφέρει ;


3.     Ο παππούς αγαπάει πολύ τον Περικλή και τη Δημοκρατία. Συμφωνείς μαζί του; Τι γνωρίζεις για τα πολιτεύματα και ποιο κατά τη γνώμη σου υπηρετεί καλύτερα τα συμφέροντα του λαού;
Πληροφορίες μπορείς να αντλήσεις από τους παρακάτω συνδέσμους.

4.     Ο παππούς της Μέλιας της διηγιόταν μύθους  (Άδμητος και Άλκηστη  ,  Περσέας και Ανδρομέδα).  Ποιος είναι ο δικός σου αγαπημένος μύθος;
Γράψε σε λίγες γραμμές την υπόθεσή του και βρες μια εικόνα που να τον αντιπροσωπεύει. Η απάντησή σου μπορεί να έχει όποια μορφή επιθυμείς (word, power point κτλ)             
5.     Ποιες πληροφορίες για το σύστημα αξιολόγησης ,που ισχύει στο σχολείο τους , δίνει στη Μέλια ο συμμαθητής της , ο Αλέξης; Τι γνώμη έχεις για αυτό; Το βρίσκεις δίκαιο;

6.     Ποιος είναι ο λόγος που ο Αλέξης δεν πήγε στο σχολείο για τρεις ημέρες; Τι σχέση έχει ο πατέρας του Αλέξη με το πρόβλημα του γιου του; Ποια λύση βρήκε η Μέλια;

7.     Ποιοι φίλοι των κοριτσιών από το χωριό τους επισκέπτονται και για ποιο λόγο; Τι πληροφορίες για τη μόρφωση των παιδιών εκείνης της εποχής μπορούμε να αντλήσουμε από το βιβλίο μας;


8.     Στο Λαμαγάρι τον τελευταίο καιρό ζουν τρεις ξένοι εξόριστοι κομμουνιστές. Τι γνωρίζεις για την εξορία , ως ποινή στην Ελλάδα. Εφαρμοζόταν και παλιότερα; Ισχύει στις μέρες μας;

9.     Ποιες πληροφορίες για το σχολείο των κοριτσιών μπορούμε να ανιχνεύσουμε  στο κείμενο;
v Ποιοι είχαν τη δυνατότητα να φοιτούν σε αυτό;
v Τι  ίσχυε για την εμφάνιση των μαθητών;
v Ποια μαθήματα διδάσκονταν;
v Ποια σχέση είχαν οι μαθητές με τους δασκάλους τους;
v Υπάρχουν διαφορές με το σύγχρονο σχολείο;
Πατώντας στους παραπάνω υπερσυνδέσμους θα οδηγηθείς και σε άλλα κείμενα(πηγές) , λογοτεχνίας και όχι μόνο, που πραγματεύονται το ίδιο θέμα σε διάφορες εποχές . Έτσι θα έχεις μια μικρή ιδέα για τη διαδρομή του σχολείου μέσα στον χρόνο.
Φτιάξε αν θέλεις τη δική σου παρουσίαση , μέσα από την οποία θα αναφερθείς συνοπτικά στο θεσμό του σχολείο και στο ταξίδι του στον χρόνο.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου